Arabî İşârâtü’l-İ‘câz Meâl ve Şerhi (6. Cild)
Arabî İşârâtü’l-İ‘câz Meâl ve Şerhi (6. Cild)
Bediuzzaman Said Nursi
بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّح۪يمِ
اَلْحَمْدُ لِلّٰهِ رَبِّ الْعَالَم۪ينَ وَ الصَّلاَةُ وَ السَّلاَمُ عَلٰى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَ عَلٰى اٰ لِهِ وَ صَحْبِهِ اَجْمَع۪ينَ
Müellif-i Muhterem (ra), ileride “Arabî İşârâtü’l-İ’câz” adlı tefsîrin tercüme ve îzáh edileceğini gelecek cümlelerinde tebşîr etmiştir. Bu eserimizin o tebşîrin bir ferdi, bir nümûnesi ve bir mâsadakı olmasını, rahmet-i İlâhiyyeden ümîd ederiz.
Dem ve damarlara işlemiş ahlâk-ı seyyieyi bir anda kim kaldırabilir?
Beşer, niçin fikirleri iflâs eden Eflâtun, Aristo ve Sokrat’a i‘tibâr ediyor?
Dost veya düşman neden hiç kimse asırlardır Kur’ân’ı taklîd edemedi?
Müşrikler putlarını Cehennem yakıtı olarak görünce ne yapacaklar?
His, zihin, irâde ve latífe-i Rabbâniyyenin gáyetü’l-gáyesi nedir?
İbâdetin hemen akabinde mü’minler neden Cennet’le müjdelendiler?
Fânî insânın elinde devâm etmeyen ni‘met neden ona lezzet vermez?
Gözün görmediği, kulağın işitmediği ve kalbe gelmeyen ikrâmlar nedir?
Kur’ân her asırda muhátablarına karşı dengeyi nasıl muhâfaza etti?
Elláhü Teâlâ nasıl Arş-ı A‘zam’ı álemin idâre merkezi hâline getirmiştir?
Resûl-i Ekrem’in “abd” sıfatı neden “resûl” sıfatının önünde gelir?
Beşerî kánûnlar sürekli değişirken; İlâhî kánûnlar niçin hep sâbit kalıyor?
Beşerî sistemler ve felsefenin kánûnları niçin zâlimâne ve dengesizdir?
Arabî İşârâtü’l-İ‘câz Meâl ve Şerhi (6. Cild)
Arabî İşârâtü’l-İ‘câz Meâl ve Şerhi (6. Cild)
Bediuzzaman Said Nursi
بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّح۪يمِ
اَلْحَمْدُ لِلّٰهِ رَبِّ الْعَالَم۪ينَ وَ الصَّلاَةُ وَ السَّلاَمُ عَلٰى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَ عَلٰى اٰ لِهِ وَ صَحْبِهِ اَجْمَع۪ينَ
Müellif-i Muhterem (ra), ileride “Arabî İşârâtü’l-İ’câz” adlı tefsîrin tercüme ve îzáh edileceğini gelecek cümlelerinde tebşîr etmiştir. Bu eserimizin o tebşîrin bir ferdi, bir nümûnesi ve bir mâsadakı olmasını, rahmet-i İlâhiyyeden ümîd ederiz.
Dem ve damarlara işlemiş ahlâk-ı seyyieyi bir anda kim kaldırabilir?
Beşer, niçin fikirleri iflâs eden Eflâtun, Aristo ve Sokrat’a i‘tibâr ediyor?
Dost veya düşman neden hiç kimse asırlardır Kur’ân’ı taklîd edemedi?
Müşrikler putlarını Cehennem yakıtı olarak görünce ne yapacaklar?
His, zihin, irâde ve latífe-i Rabbâniyyenin gáyetü’l-gáyesi nedir?
İbâdetin hemen akabinde mü’minler neden Cennet’le müjdelendiler?
Fânî insânın elinde devâm etmeyen ni‘met neden ona lezzet vermez?
Gözün görmediği, kulağın işitmediği ve kalbe gelmeyen ikrâmlar nedir?
Kur’ân her asırda muhátablarına karşı dengeyi nasıl muhâfaza etti?
Elláhü Teâlâ nasıl Arş-ı A‘zam’ı álemin idâre merkezi hâline getirmiştir?
Resûl-i Ekrem’in “abd” sıfatı neden “resûl” sıfatının önünde gelir?
Beşerî kánûnlar sürekli değişirken; İlâhî kánûnlar niçin hep sâbit kalıyor?
Beşerî sistemler ve felsefenin kánûnları niçin zâlimâne ve dengesizdir?